Azért, hogy a gyermekeknek is lehetőségük legyen felfedezni a bennük rejlő tehetséget, bátran, harmónikusan tudják és merjék használni mindkét agyféltekéjüket, megélhessék és kibontakoztathassák kreativitásukat és képességeiket indítottam el a jobb agyféltekés rajztanfolyamomat.
Szeptembertől szakkörszerűen induló tanfolyam keretében vehetnek részt a tanfolyamon heti egy alkalommal. A 8-10 éves gyermekeknek lehetőségük van arra, hogy életkoruknak megfelelő ütemben és korukhoz igazodó játékos feladatok segítségével tanuljanak meg rajzolni. A képzés a hagyományos jobb agyféltekés rajztanfolyam alapjaira épül, ám játékosabban, lassabb tempóban, kisebb egységekben történik az oktatás. A rajzos feladatok között a kineziológiából vett tanulássegítő, képességfejlesztő, mozgásos gyakorlatokat végzünk. Ezen gyakorlatok elsajátítása és rendszeres használata lehetővé teszi az agyféltekék gyorsabb és hatékonyabb összehangolását, a feladatok könnyebb elvégzését, a kreativitás bátrabb megélését és a stresszmentes tanulást. Jobb agyféltekéjüket hatékonyan működtetve képessé válnak az önmagukra és a világra való teljes ráhangolódásra, valamint arra, hogy saját stílusukban megjeleníthessék papíron elképzeléseiket.
A célunk az – a rajztanulás mellett – hogy a gyerekekben felszabaduljanak azok a gátak, amelyek megszűnésével képességeiket teljes mértékben tudják használni, önbizalomra tegyenek szert, újra kedvüket leljék a rajzolásban, és a tanulásban, úgy, hogy mindez könnyed és örömteli tapasztalat legyen számukra. A kreativitásuk kibontakoztatásával lehetőséget kapnak saját életük sikeresebbé tételéhez.
A résztvevők tehát nemcsak rajzolni tanulnak meg, hanem több, bármikor használható nagyon könnyen megtanulható kineziológiai módszereket is elsajátítanak, amellyel a tanulás könnyeddé, örömtelivé, felszabadultabbá, szorongásmentessé tehető. Felfedezhetik és tudatosíthatják magukban, hogy sokkal tehetségesebbek annál, mint amilyennek gondolják magukat.
A tanfolyam az élet egyéb területein is segítséget nyújt:
- belső egyensúly, lelki béke, harmónia kialakulásában
- önbizalom növelésében
- új szemléletmód elsajátításában
- kapcsolatok javításában (szülő, tanár, társak stb..)
- diszlexiás, diszgráfiás problémák megoldásában
- koncentrációs zavarok feloldásában, a koncentrációs képesség javításában
- a kommunikációs képesség fejlődésében
- az önkifejezés elősegítésében
A programon résztvevõ gyermekekre jellemzõ, hogy kiegyensúlyozottabbá, könnyebben alkalmazkodóvá, ugyanakkor tudatosabbá és öntudatosabbá is válnak, a tanulásban és a hétköznapokban is egyaránt.
|